papirtosse

lørdag den 19. april 2014

konfirmationstid

Mhhh - det er så mange smukke kort på pinterest - men jeg føler, at jeg skal ahve lavet et meget personligt kort til den unge mand, hvor vi er inviteret til konfirmation. Noget der bare passer lige til ham :-). Jeg har været ude og se Ladbyskibet i nærheden af Kerteminde og fik så ideen til mit kort. Formålet med turen var egentligt, at se broderingen af Ladbytæppet. Jeg blev overrasket over museet og stemningen der.
I Ladby broderes på et 7 meter langt tapet. Tapetet giver et bud på historien om vikingekongen i Ladby. I udstillingen sætter Vikingemuseet fokus på  traditionen for billedtæpper i vikingetid og tidlig middelalder og trækker tråde frem til nutidens billedtæpper.
Hjemme igen, formede sig ideen med kortet. Hørlærred, som er syet på kortbasen, et udklip fra en brochure og tillge flere ting, som er klippet ud 2 gange, sommonteres med puder, så der bliver dybde. En dye blev stanset ud i sølvfolie og fik en tur med sort maling og så bagefter tørret af. Meget sjovt at lave :-). Synes, det ligner noget vikingagtig smykke.




3 kommentarer:

  1. WAUW super flot Katarina, det har du sørme godt nok lavet godt, må jeg sige. Fantastisk god ide og som jeg sagde kanon flot. Rigtig god påske.

    SvarSlet
  2. Super flot kort.
    God påske.

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot og kreativt

    God aften til dig

    SvarSlet